تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر

بیگدلی: دست رئیس جمهور در چینش کابینه باز نبود | او می‌خواهد جریان مخالف را به همکاری برای حل مشکلات کشور فرا بخواند

یک فعال سیاسی درباره برخی انتقاد‌ها از کابینه، خاطرنشان کرد: البته انتظار ملت، رأی‌دهندگان و حامیان‌آقای پزشکیان از ایشان این است که اعضای کابینه او همگی معتقد به دیدگاه‌های وی و ملتزم به تغییر وضع موجود و تأمین مطالبات ملت باشند.

بیگدلی: دست رئیس جمهور در چینش کابینه باز نبود | او می‌خواهد جریان مخالف را به همکاری برای حل مشکلات کشور فرا بخواند

رویداد۲۴ | رحمت‌الله بیگدلی، درباره کابینه پیشنهادی رئیس جمهور بیان کرد: کابینه‌ای که آقای پزشکیان به مجلس معرفی کرده با لحاظ کف مطالبات ملت و رعایت نظر ارکان مختلف نظام بوده است. برخی از اعضای کابینه از حامیان دکتر پزشکیان و منتخب شورای راهبری و برخی هم از مخالفان ایشان و حامیان کاندیدا‌های رقیب آقای پزشکیان هستند و منتخب شورای راهبری نیستند.

بنابر گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این پرسش که این کابینه توانست شعار وفاق ملی را تحقق ببخشد؟ گفت: البته وفاق ملی به این معنا نیست که کاندیدای پیروز بخشی از دولت خود را در اختیار جریان مغلوب در انتخابات بگذارد. وفاق ملی به معنای داشتن دغدغه‌های مشترک برای حل مشکلات کشور و فصل‌الخطاب دانستن صندوق رأی و تلاش برای تعمیق دموکراسی و حاکمیت اراده ملی است. اما آقای پزشکیان در راستای تحقق وفاق ملی که شعار او در انتخابات ریاست‌جمهوری بود سعی کرد که با رایزنی با نهاد‌های مختلف حکومتی لیستی را برای عضویت در دولت خود به مجلس پیشنهاد کند که نمایندگان مختلف جریان‌های سیاسی موجود در حاکمیت در آن حضور داشته باشند. آقای پزشکیان می‌خواهد با این کار جریان مخالفت خود را به دغدغه‌های مشترک و همکاری برای حل مشکلات کشور فرا بخواند تا بتواند با تجمیع اراده‌ها و توان‌های پراکنده جریان‌های مختلف به حل مشکلات کشور و مردم بپردازد.


بیشتر بخوانید:

رجایی: پزشکیان دستور رفع فیلترینگ و جمع آوری گشت ارشاد را بدهد | به دولت جدید فرصت بدهیم

شکوری راد: پزشکیان باید راجع به کسانی که معرفی کرده، توضیح بدهد


این فعال سیاسی درباره برخی انتقاد‌ها از کابینه، خاطرنشان کرد: البته انتظار ملت، رأی‌دهندگان و حامیان‌آقای پزشکیان از ایشان این است که اعضای کابینه او همگی معتقد به دیدگاه‌های وی و ملتزم به تغییر وضع موجود و تأمین مطالبات ملت باشند. از این‌رو ملت و حامیان دکتر پزشکیان از حضور برخی از کسانی که در اردوگاه مخالفان پزشکیان بوده‌اند ناراحتند؛ چون نگرانند که این افراد در چارچوب مطالبات ملت و برنامه دکتر پزشکیان عمل نکنند. امیدوارم که اعضای کابینه منتخب دکتر پزشکیان به میثاق خود با ایشان که در واقع میثاق با ملت است متعهد باشند و حامیان آقای پزشکیان و ملت را از نگرانی درآورند.

بیگدلی در پایان گفت: دست رئیس‌جمهوری در انتخاب اعضای کابینه باز نبود و آقای پزشکیان باید نظر سایر ارکان نظام بالاخص مجلس شورای اسلامی را در انتخاب کابینه لحاظ و تأمین می‌کرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مسعود پزشکیان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Singapore
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
تمام مشکلات کشور زیر سر جریان مخالف است . چرا باید بدترین دشمنان مردم و نادانترین انها را راضی کنید ؟ اینقدر هم من دراوردی عمل غلطتتان را توجیه نکنید . اقای پزشکیان از این جماعت ضربه سختی خواهی خورد . مردم را کنار نگذار
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
1
جریان مخالف اگه مشکل حل کن بود موقعی که همه چی دستش بود مشکل رو حل می‌کرد نه این که هزاران مشکل به مشکل‌هامون اضاف کنه!!!!! ننگ بر همه‌تون.
Jam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
جناب بیگدلی آقای پزشکیان می دانست در چینش اعضای کابینه محدودیت داره و خیلی هم محدودیت داره هم از طرف گروههای فشار و هم از طرف اشخاص و هم از طرف نهادهای خاص وفقط شامل حال او نبوده و این قاعده از دوره خاتمی به این طرف برای همه رئیس جمهور ها بوده و آنها مجبور بودند این محدودیتها رو بپذیرند پزشکیان خوب می دانست رئیس جمهور در ایران یعنی تدارکاتچی.
حال سئوال اینجاست با تمام این اوصاف چرا ایشان پذیرفت سوپاپ اطمینان نظام باشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
جریان مخالف مگه در دولت پزشکیان میبینی؟ به نا خم نشون بده کجاست؟?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
نشستید سر چیپ ترین حرفا اختلاف ها و دعواهای خنده دار تفریح میکنی
اسمش گذاشتی جریان مخالف ، کدوم مخالف?
نظرات شما
پیشخوان